Sunday, October 17, 2010

ღ BE STRONG ღ ღ

Posted by Hadilah at 12:34 AM 3 comments

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ


Everytime you feel like you cannot go on

You feel so lost

That your so alone

All you is see is night

And darkness all around

You feel so helpless

You can’t see which way to go

Don’t despair and never loose hope

Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake

You feel you can’t repent

And that its way too late

Your’re so confused, wrong decisions you have made

Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope

Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

flowers Pictures, Images and Photos


Turn to Allah

He’s never far away

Put your trust in Him

Raise your hands and pray

OOO Ya Allah

Guide my steps don’t let me go astray

You’re the only one that showed me the way,

Showed me the way x2

Insha Allah x3

Insya Allah we’ll find the way


Tuesday, October 5, 2010

♥ STUDY BEFORE YOU LOVE SOMEBODY ♥

Posted by Hadilah at 8:47 PM 0 comments
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ



Assalammualaikum...hello there..wallaaawehh... "STUDY BEFORE YOU LOVE SOMEBODY". Biasa lah dengar..Masa kecik-kecik dulu dah tau dah...dalam perot mak?pon dah tau dah...but, me? " LOVE SOMEBODY WHILE STUDY" haha!. rosak! memang rosak.. ^-^ umum kan..biasalah tu...tak ada siapa pun boleh terlepas dari cubaan/dugaan/cabaran/ujian CINTA ni.." orang nak awek...dia pun teringin nak awek...orang nak balak...dia pun teringin gak nak berbalak".. DUNIA..macam-macam..CEMBURU..tengok orang ada pasangan..(cakap macam tak ada plak kan??) hehe.. WHATEVER... teringat pesan mak aku masa aku buat Diploma dulu...awal-awal masuk kolej...mak : " ADIK, JANGANLAH BERKAWAN SANGAT DENGAN LELAKI NI WAKTU BELAJAR NANTI KECEWA SUSAH"... me: "ok mak..kawan je tak apa kan?" AKU DAH HABES DIPLOMA...apa yang aku dapat? "SEGULUNG KEKECEWAAN" hahaha! relax ..take it easy..ada hikmah disebalik kejadian..buat kita tambah matang... ^_^

KALIS CINTA WEH ! HAHA..



Saturday, October 2, 2010

♥ USIRLAH KEKOSONGAN DENGAN KESIBUKAN ♥

Posted by Hadilah at 10:37 PM 0 comments

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ
urrmm...selalu tak korang rasa KOSONG? or mungkin BOSAN? normal kan rasa tu..tapi ini kalau dah memang tahap BOSAN GILER tak tau lah nak cakap apa...mungkin tak buat apa-apa ataupun terlalu ikotkan perasaan sampailah sume benda jadi tak buat..kadang-kadang kalau tension tu pon leh jadi punca.ok,now aku nak kongsi apa yang aku da baca..hope,sama-sama dapat manfaat..

SOURCE : LA TAHZAN [Dr. 'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni]

Orang-orang yang banyak menganggur dalam hidup ini, biasanya akan menjadi bahan gossip dan desas-desus yang tidak bermanfaat.Itu, kerana akal fikiran mereka selalu melayang-layang tidak tahu arah.Dan...

mereka suka tinggal bersama mereka yang selalu ditinggalkan (kerana uzur).....(At-Taubah: 87)

Saat paling berbahaya bagi akal adalah manakala pemiliknya menganggur dan tidak berbuat apa-apa.Orang seperti itu ibarat kereta yang berjalan dengan kecepatan tinggi tanpa pemandu; akan mudah terhuyung hayang ke kanan dan ke kiri.

Apabila pada suatu hari anda mendapati diri anda menganggur tanpa kegiatan, bersiaplah untuk bersedih, gundah dan cemas! Sebab, dalam keadaan kosong itulah fikiran akan menerawang kemana-mana dari mengingat kegelapan masa lalu, menyesali kesialan masa kini, hingga mencemaskan kelamnya masa depan yang belum tentu anda alami. Dan itu membuat akal fikiran anda tidak terkendali dan mudah terlepas dari kawalan. Maka dari itu, saya nasihatkan kepada anda dan diriku sendiri bahawa mengerjakan amalan-amalan yang bermanfaat adalah lebih baik daripada terlarut dalam kekosongan yang membinasakan. Kesimpulannya: membiarkan diri dalam kekosongan itu sama halnya dengan bunuh diri dan merosak tubuh dengan dadah.

Waktu kosong itu tidak ubahnya dengan siksaan halus di penjara Cina; meletakkan si tahanan itu di bawah paip air yang hanya dapat menitiskan air satu titis setiap minit selama bertahun-tahun. Dan dalam masa penantian yang panjang itulah , seseorang menjadi stress dan gila.

Menganggur dapat melalaikan diri, dan sunyi dari kegiatan merupakan pencuri professional, sedangkan akal anda adalah perwira yang dapat melawan dan mengoyak pertempuran khayalan ini.

Kerana itu,bangkitlah sekarang juga; kerjakan solat, baca buku, bertasbih, mengkaji, menulis,mengemaskan meja kerja, mengemaskan bilik tidur, atau berbuatlah sesuatu yang bermanfaat bagi orang lain untuk mngusir kekosongan itu! Ini kerana aku ingin mengingatkan anda agar tidak berhenti sejenak pun dari melakukan sesuatu yang bermanfaat.

Bunuhlah setiap waktu kosong dengan "pisau" kesibukan! Dengan cara itu, doktor-doktor dunia akan berani menjamin bahawa anda telah mencapai 50% dari kebahagiaan. Lihatlah para petani, nelayan dan para buruh kasar, mereka dengan ceria mendendangkan lagu-lagu seperti burung-burung di alam bebas! Mereka tidak seperti anda yang tidur di atas katil empuk, tetapi selalu gelisah dan mengalirkan air mata kesedihan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♡"keep.your.secret."♡ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal