Wednesday, April 20, 2011

hari ini 20 April 2011 :-)

Posted by Hadilah at 11:45 PM 2 comments
4 tahun dah..
terima kasih. :-)
terima kasih
sangat-sangat
dengan semua
 kenangan selama
 4tahun ni..
TERIMA KASIH. :)
hanya ALLAH S.W.T
sahaja yang mampu balas
semuanya. :)
" TERIMA KASIH "


Thursday, April 14, 2011

♡♡[SURAT CINTA UNTUK CALON SUAMIKU]♡♡

Posted by Hadilah at 1:47 AM 10 comments
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum warahmatullah Hiwabarakhatuh..

♥ Dear Calon Suamiku, 


Apa khabar imanmu hari ini? Sudahkah harimu ini diawali dengan rasa syukur,kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini. Sudahkah air wudhu' menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini telah kau genggam?


♥ Wahai Calon Suamiku


Tahukah engkau betapa Allah sangat mencintaiku dengan dasyatnya?
Di sini aku ditempa untuk menjadi dewasa,agar aku lebih bijak menyikapi sebuah kehidupan dan siap mendampingimu kelak. Miskipun kadang keluh dan putus asa menyergapi.Namun kini, ku rasakan diri ini lebih baik.


Kadang aku tertanya-tanya, kenapa Allah selalu mngujiku tepat di hatiku. Bahagian terapuh diriku. Namun kini aku tahu jawapannya. Allah tahu di mana tempat paling tepat agar aku senantiasa kembali mengingati-Nya. Ujian demi ujian Insya-Allah membuatku menjadi lebih tangguh, sehingga saat kelak kita bertemu, kau bangga telah memilikiku di hatimu.


♥ Calon Suamiku, 


Entah di mana engkau sekarang. Tapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana Dia mencintaiku. Aku yakin Dia kini tengah melatihmu menjadi mujahid yang tangguh hingga aku pun bangga memilikimu kelak. Apa yang kuharapkan darimu adalah kesalihan. Semoga sama halnya dengan dirimu. Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku, hanyalah kesia-siaan yang akan kau dapati.


Aku masih haus dengan ilmu. Namun berbekal ilmu yang ada saat ini, aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan Allah dan darimu suamiku.


♥ Wahai Calon Suamiku, 


Saat aku masih menjadi asuhan ayah dan bundaku, tidak lain doaku agar aku menjadi anak yang solehah agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat. Namun nanti setelah menjadi isterimu, aku berharap dapat menjadi pendamping yang solehah agar kelak di syurga cukup aku menjadi bidadarimu, mendampingi dirimu yang soleh. Aku ini pencemburu berat. Tapi kalau Allah dan RasulAllah lebih kau cintai lebih dariku,aku rela.Aku harap begitu pula dirimu. Aku yakin kaulah yang kubutuhkan meskipun kau bukanlah orang yang aku harapkan.


♥ Calon Suamiku Yang Dirahmati Allah, 


Apabila hanya sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita, takkan ku namai gubuk itu dengan gubuk derita. Kerana itulah markas dakwah kita, dan akan menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta dan kasih.. Ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita, Bantu aku untuk bersama mendidiknya dengan harta yang halal, ilmu yang bermanfaat, terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah Taala.


Bunga akan indah pada waktunya. Iaitu ketika bermekaran menghiasi taman. Maka kini, tengah kupersiapkan diri ini sebaik-baiknya., bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku. Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik. Meskipun bukan umat yang terbaik, tetapi setidaknya menjadi yang terbaik di sisimu kelak.


♥ Calon Suamiku, 


Inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kata. Seperti kata orang tidak semua yang kurasakan dapat kuungkapkan dengan kata-kata. Itulah kini yang telah kuhadapi. Kelak saat kita telah bersama, maka di situlah kau akan memahami diriku, sama halnya dengan diriku yang akan belajar memahamimu.


Bersabarlah calon suamiku,..Doaku selalu agar Allah memudahkan jalanmu tuk menjemputku sebagai bidadarimu...Semoga Allah selalu menjagamu agar tak tersentuh bukan mahrammu, meski hanya seujung kuku. Agar kau bisa mempersembahkan dirimu seutuhnya untukku. Seperti halnya aku, Yang ingin mempersembahkan diriku seutuhnya hanya untukmu.


Sudah Dulu Ya Calon Suamiku,
Salam Cintaku Untukmu..
Waalaikumussalamwarahmatullahhiwabarakatuh.


Calon Isterimu:
Norhadilah Bt Hadzir.


"Ceewaahhh! hamboii si hadilah bukan main lagi kan?? hehehe! hmmm...haruslah! :D takpe kan? kan? kawan aku pun 22 da kawen..tak kan aku tak boleh lagi pikir pasal ni..kang andartu kang..huhu..Nauzubillah Min Zalikh..Hmm...credit pada siapa yang buat video ni..and surat cinta ni..aku suka sangat!! memang mendalam sangat kat hati..buat aku kuat!heh! yeke..? lalalala~ yelaa...buat diri tak lupa asal usul cinta suci yang sebenarnya..."JODOH DARI ALLAH" lah.. :) Insyaallah..huhu..sentiasa berpegang pada ayat suci ni..Hope tak penah lupa nanti..bila kecewa or wut ever..

"Perempuan-perempuan jahat untuk laki-laki jahat,laki-laki jahat untuk perempuan-perempuan jahat pula,perempuan-perempuan baik untuk laki-laki baik,laik-laki baik untuk perempuan-perempuan baik pula. Mereka itu (orang-orang baik) terlepas dari tuduhan yang mereka katakan, untuk mereka itu ampunan dan rezeki yang mulia." [AN-NUR:26]




OK..inilah videonya..korang leh tengok sendiri..siap ada lagu..lagi feel! :) huhu. Really love it! Semoga dapat memperbaiki diri lepas ni..even sikit..kadang-kadang jeles sangat tengok orang couple-couple tunjuk2 kat facebook! siyes!hahaha...tapi..tak apalah.kadang-kadang meluat gak melampau-lampau gambar dorang macam dah kawen..biasalah tu kan..hmmm..apelah hadilah! Mak tahu nanti habis..Mak aku memang tak galak aku couple..huhu..ok..dengar cakap..tapi senyap-senyap tu??hehe! jeng..jeng ..jeng..! nak exam..kerjaan manyak! sempat lagi aku tulis surat cinta!! hahaha!..da la.. papai!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♡"keep.your.secret."♡ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal